Bereik jongeren samen met DST

Jongeren zijn de werknemers, consumenten en bewuste burgers van nu én van de toekomst. Logisch dat organisaties ze nú al graag willen bereiken. Bij DST experience agency geloven wij dat je jongeren het best kunt bereiken via het onderwijs. Hetzelfde onderwijs dat ook vaak zoekt naar relevante contacten met het bedrijfsleven. Wij brengen bedrijven en branches al dertig jaar in contact met jongeren. Die ervaring zetten we graag in voor úw organisatie.

Of het nu gaat om strategisch advies, het ontwikkelen van campagnes, lesmateriaal, bezoekerscentra of rondreizende exposities: de oplossing die u voor uw jongerencommunicatievraagstuk zoekt, moet effectief zijn. En doelgroepgericht. Daarom zijn we altijd bezig met de vraag wat jongeren écht bezighoudt. En hoe we die inzichten kunnen vertalen naar strategieën en activiteiten die úw boodschap voor jongeren interessant maken.

Bereik jongeren als werknemers van de toekomst

Er is een war on talent gaande. Die dwingt bedrijven om in een vroeg stadium in de candidate journey op het netvlies te komen bij jongeren. Maar de praktijk laat zien dat bedrijven vaak onvoldoende gevoel hebben bij de belevingswereld van de jongeren die zij willen bereiken. Daarbij krijgen jongeren zowel on- als offline duizenden boodschappen per dag te verwerken. Dus hoe maak je als bedrijf(stak) het verschil? De kunst is om uw bedrijf in een vroeg stadium te laten erváren. Om inspirerende ontmoetingen te creëren en aansluiting te vinden bij het onderwijs. Op een manier die past bij de belevingswereld van jongeren.

Bij DST experience agency hebben we jarenlang ervaring met arbeidsmarktcommunicatie campagnes. We organiseren gastlessen, excursies, ontwikkelen lesmateriaal, geven advies en organiseren workshops. Wilt u weten wat uw bedrijf(stak) voor jongeren interessant maakt? En hoe u dit op een effectieve manier aan uw toekomstige werknemers kunt communiceren? Neem vrijblijvend contact op.

Bereik jongeren als nieuwe consumenten

De nieuwe generatie consumenten is snel, flexibel en kent geen wereld zonder internet. Ze appen, snappen, liken en swipen erop los. Jongeren kijken films, video’s en sociale media wanneer hén dat uitkomt. Advertenties worden veelal gezien als tijdverspilling, net als naar de winkel gaan als je ook online kan shoppen. Daarbij is toegang tot spullen en diensten belangrijker dan het bezitten ervan. Zowel jongeren als hun belangrijkste beïnvloeders (ouders, vrienden) zijn in deze tijd lastig rechtstreeks te bereiken.

Maar via docenten ligt dat anders. Sterker nog: zij zitten vaak te springen om betekenisvolle contacten met bedrijven, en om hoogkwalitatief les- en voorlichtingsmateriaal. Zij zoeken relevante verhalen, die aansluiten bij de belevingswereld van hun leerlingen. En op die vakkennis en dat enthousiasme haakt DST experience agency in. Wilt u weten hoe u uw boodschap kunt vertalen naar jongeren in het onderwijs? Neem vrijblijvend contact op.

Bereik jongeren als toekomstig wereldburger

Jongeren zijn de wereldburgers van de toekomst. Maar hoe zorg je ervoor dat jongeren zich nu al bewust worden van hun bijdrage aan de samenleving? En lukt het zelfs om een gedragsverandering te realiseren bij jongeren? Bij DST experience agency geloven we van wel. Als u jongeren met uw boodschap weet te ráken. Een boodschap die aansluit bij de belevingswereld van jongeren én die past bij thema’s die veel aandacht krijgen in het onderwijs.

Daar hebben we bij DST experience agency jarenlang ervaring mee. Omdat wij altijd willen weten wat de doelgroep bezighoudt. We zijn nieuwsgierig, stellen open vragen, krijgen eerlijke antwoorden en vertalen die inzichten naar effectieve strategieën en activiteiten. En dat werkt. Wilt uw organisatie via jongeren een actieve, positieve bijdrage leveren aan een betere wereld? Neem vrijblijvend contact op.

Wat we u bieden

U wilt aan de slag met jongeren. Wij geloven dat u hen het best kunt bereiken via het onderwijs. Dé plek waar uw captive audience graag uw boodschap beleeft. Mits deze aansluit bij de belevingswereld van jongeren. En bij de wensen van de docent. Die bepaalt tenslotte of uw boodschap interessant genoeg is voor in de klas. Of u nu op zoek bent naar strategisch advies, lesmateriaal, een campagne, (rondreizende) tentoonstelling of excursies, wij zetten onze kennis en ervaring graag in voor úw organisatie:

  • Strategisch advies. Wij denken graag toekomstgericht met u mee. Waar sta ik, waar wil ik naartoe, en hoe kan ik die doelen bereiken? De samenwerking met onze opdrachtgevers begint altijd met strategisch advies. Want onze ervaring is: alles heeft een goede basis nodig. In sommige gevallen is dat advies voldoende om zelf binnen de organisatie met jongeren aan de slag te gaan. Maar meestal pakt DST experience agency ook het vervolgtraject op. Bent u op zoek naar de juiste visie, nieuwe inzichten of frisse aanpak? Wij helpen u graag verder met een strategisch advies op maat.
  • Les- en voorlichtingsmateriaal. Wij geven de boodschap van organisaties een logische plek binnen scholen en lesprogramma’s. Bijvoorbeeld in de vorm van les- en voorlichtingsmateriaal. Soms in print, soms digitaal, steeds vaker een combinatie van beiden. Aansluitend bij de belevingswereld van jongeren en altijd stevig didactisch gefundeerd, want de docent moet erin geloven. En vaak op basis van een actuele aanleiding. Wát u ook zoekt: wij hebben alles in huis voor concept, ontwerp, uitvoering en promotie. En de eerste proefles op een school: die geven we graag samen met u.
  • Excursieservice. We kunnen leerlingen vertéllen hoe leuk, interessant of vernieuwend iets is. Maar het liefst laten we het zíen. Op excursie dus, naar een bijzondere plek. Bij DST experience agency bent u zowel didactisch als praktisch aan het juiste adres. We kunnen meedenken over de programmering, nemen de hele organisatie uit handen, regelen busvervoer en/of ontwikkelen een bijpassende lesopzet. Samen met u zorgen we ervoor dat de excursie een blijvende positieve indruk achterlaat bij jongeren.
  • Gastlessen. Gastlessen zijn een goede manier om dat voor u belangrijke thema bij jongeren in de klas onder de aandacht te brengen. DST experience agency heeft jarenlange ervaring met het organiseren van gastlessen. Die maken wij op maat, aansluitend bij de voorkennis en de belevingswereld van leerlingen en eenvoudig inpasbaar in het onderwijs. Wij zorgen ervoor dat de gastles een blijvende positieve indruk achterlaat bij jongeren en hun leerkrachten.
  • Workshop jongerencommunicatie. Tijdens onze (online) workshops delen wij niet alleen onze kennis en inzichten, u gaat ook zélf met jongeren in gesprek. Bijvoorbeeld over hoe u jongeren het beste kunt bereiken. Wat zij zoeken in een toekomstige baan, wat zij van uw product vinden, of wat de nieuwste trends zijn. In onze workshops kunt u al uw vragen kwijt. Disclaimer: de antwoorden die u krijgt zijn soms eerlijker dan u van jongeren verwacht. Liever een sessie op maat? Bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie? Laat het ons weten.
  • Exposities en tentoonstellingen. Een trailer, opstelling of tentoonstelling is een uniek onderdeel van een campagne. Zéker als deze inspeelt op alle onderdelen van experience. Met een combinatie van educatie, showelementen, film, spel en competitie kunt u jongeren met uw boodschap ráken. Wij ontwikkelen exposities, musea en tentoonstellingen. Zowel permanent als tijdelijk, rondreizend en op vaste locaties. Kijk voor een voorbeeld bij onze projecten.

Vragen?

Wij staan altijd klaar om uw vragen te beantwoorden.