
Renze de Vries
Directeur / partner
Directeur / partner
‘Baas’. Strateeg. Consultant. Conceptmaker. Tekstschrijver. Hardloper. Muziekliefhebber.
Het verhaal van Renze de Vries
Wat is het verhaal van jouw organisatie? Nee, ik bedoel niet je corporate story of je visie/missie. Ik bedoel ook niet je kernwaarden. Wat is je vertelbare verhaal. Het verhaal dat ook mijn oude tante in Friesland kan begrijpen en doorvertellen.
Het verhaal vormt de basis voor elke experience. En elke organisatie, elk merk zit vol met boeiende verhalen. Maar verhalen vertellen is verschrikkelijk moeilijk. Hoe krijg je de aandacht van je publiek? Hoe houd je die vast? Hoe zorg je dat ze jouw verhaal doorvertellen aan anderen? Dat is de essentie van ons werk. Dat blijft mij mateloos boeien.
Als gymnasiast werd ik gegrepen door literatuur en daarom ging ik Nederlands studeren. Als student ontdekte ik de kracht van filmverhalen en werd ik cinefiel. In 1988, na mijn studie, werd ik tekstschrijver in de reclamewereld en mocht ik zelf verhalen gaan schrijven.
Niet alles wat ik schreef was Nobelprijswaardig, maar er zat vast iets goeds bij. Want in 1994 werd ik directeur/partner bij een goed lopend reclamebureau. Dat ik in 2001 verkocht samen met mijn toenmalige partners. Leuke timing: drie maanden voor Nine Eleven. De reden? Ik zag dat de reclamebranche aan het eind van zijn levenscyclus zat.
In 2003 ontmoette ik Marcel Goossens en ben ik als mede-eigenaar ingestapt bij DST. Samen hebben we DST gebracht waar het nu is: het experience bureau. Mijn rol: meewerkend voorman binnen het team. En dan vooral in de beginfase van projecten: strategie, conceptontwikkeling. Schrijven doe ik nog steeds wel, maar nu vooral voor bidbooks en visiedocumenten.
‘Baas’. Strateeg. Consultant. Conceptmaker. Tekstschrijver. Hardloper. Muziekliefhebber.
Wij staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden.
Wil je meekijken met de experts in experience communicatie? Meld je aan voor onze nieuwsbrief. We bieden je nieuws, inspiratie en trends waar je wat aan hébt.