Anno, het voormalige promotiebureau voor de Nederlandse geschiedenis, heeft als doel om het historisch besef in Nederland te vergroten. Onder de titel ‘Oh, wat ben je mooi!’ ontwikkelde DST voor Anno een roadshow over schoonheidsidealen door de eeuwen heen.
Voor iedereen
Kate Moss of een Rubensvrouw. Wie is het mooist? Om op die vraag antwoord te geven, moet je eerst een andere vraag beantwoorden: over welke tijd hebben we het? ‘Oh, wat ben je mooi!’ is een roadshow over de geschiedenis van schoonheidsidealen. Voor iedereen toegankelijk, want de reizende attractie was te zien in overdekte winkelcentra in heel Nederland. Dat vergde een gelaagde aanpak van informatie. En spelvormen die ongeacht je interesse in geschiedenis uitnodigden tot ontdekken.
Resultaten
In verschillende paviljoens gaven interactieve spellen, animaties, beelden, geluiden en artefacten een indruk van de wonderbaarlijke uiterlijkheden die mensen ooit belangrijk vonden. Op een manier die ‘even tussendoor’ te bekijken was in het winkelcentrum. Educatie door vermaak, zeg maar. De roadshow reisde anderhalf jaar langs overdekte winkelcentra in heel Nederland. Bijna 34.000 mensen bezochten ‘Oh, wat ben je mooi!’.
34.000
bezoekers in winkelcentra door heel Nederland
Vragen over dit project?
Wij staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden.
Wil je meekijken met de experts in experience communicatie? Meld je aan voor onze nieuwsbrief. We bieden je nieuws, inspiratie en trends waar je wat aan hébt.