Werving van gekwalificeerd personeel is een doorlopende zorg voor vruchtgroentetelers in het Westland. Samen met onze collega’s van Beewan ontwikkelde DST een passende strategie en conceptrichting voor een permanente beursstand, in opdracht van coöperatie DOOR. Die beursstand kreeg een prachtplek in het World Horti Center (WHC) in Naaldwijk.
Strategische kick-off
DOOR is één van de grootste coöperaties van telers in het Westland. We begonnen met een strategische kick-off, waarbij alle stakeholders aanwezig waren: directie, marketing communicatie, HR en business development. Daaruit volgde de keuze voor een lange-termijn wervingscampagne onder jongeren, in het WHC.
Ervaring met jongeren
De noodzaak bleek al snel. Studerende en werkzoekende jongeren weten vaak niet wat er te koop is. Of ze hebben een beperkt beeld van hun mogelijkheden in de sector. DST dacht vanuit zijn dagelijkse ervaring met jongeren mee met de content- en spelontwikkeling, en toetste deze met hulp van het DST Jongerenpanel.
Resultaat
Het resultaat was een interactief en laagdrempelig vraag- en antwoordspel, dat je vertelt welke competenties bij jou passen. Bij elke gevonden competentie vind je een interview met iemand die daarmee zijn of haar brood verdient. Jongeren ontdekken zo op een speelse manier waar hun eigen kracht ligt. En hoe ze deze kunnen inzetten in de wereld van vruchtgroententeelt. Voor de 45 aangesloten telers is de permanente beursstand in het World Horti Center een belangrijke manier om onder de aandacht te komen bij jongeren. Het WHC is nationaal en internationaal een begrip in de wereld van glastuinbouw. Een levendige plek waar onderwijs, onderzoek, ondernemers, bedrijven en afnemers bij elkaar komen. Daarin heeft ook DOOR nu een permanente plek.
Vragen over dit project?
Wij staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden.
Wil je meekijken met de experts in experience communicatie? Meld je aan voor onze nieuwsbrief. We bieden je nieuws, inspiratie en trends waar je wat aan hébt.