G4S Nederland opende als eerste partij wereldwijd een eigen experience centre over cash management. In dit G4S Innovation Centre te Utrecht ervaren bedrijven zelf hoe zij hun contante en elektronische geldstromen efficiënt en veilig kunnen inrichten. De gesprekken in het Innovation Centre zijn een belangrijke tool voor sales, marketing en communicatie.
Why, how, what
Het centre is onderverdeeld in why, how en what ruimtes. Bezoekers ondergaan eerst een mindsetshow over de why van G4S. Vervolgens gaan ze in workshopvorm aan de slag met de how-vraag: hoe kunnen ze hun cashproces efficiënter inrichten – mét de expertise van G4S. De experience eindigt in de what-ruimte, waar – pas voor het eerst – apparatuur te zien is. Een bewuste routing: niet de producten van G4S staan centraal, maar het gesprek over waar klanten van wakker liggen en hoe het beter kan. Zoals men het nu formuleert bij G4S: Sales is idealiter klanten jouw kennis laten beleven.
Resultaat
Binnen het centre staat insight selling centraal. Cashprocessen zijn complex. Je krijgt oplossingen niet altijd goed over de bühne in een verkoopgesprek, powerpoint presentatie of website. In het G4S Innovation Centre ervaren klanten de expertise van G4S en de maatwerkoplossingen die G4S biedt, aan de hand van de informatie die zij delen over hun eigen bedrijf. Daardoor ontstaat optimale interactie en openheid tussen G4S en zijn klanten of prospects. Via beleving komt G4S met zijn klanten tot nieuwe inzichten. Die leveren klanten meerwaarde op voor het cash management van hun bedrijf. En G4S verhoogde sterk zijn conversieratio van sales.
Meer weten? Lees verder in het artikel Experience als tool voor sales, marketing en communicatie.
Vragen over dit project?
Wij staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden.
Wil je meekijken met de experts in experience communicatie? Meld je aan voor onze nieuwsbrief. We bieden je nieuws, inspiratie en trends waar je wat aan hébt.