De Zaanse Schans is een must-see voor meer dan twee miljoen bezoekers per jaar, uit binnen- en buitenland. Daar vind je alles over wat Nederland nou eigenlijk Nederland maakt. Daarin speelt kaas uiteraard een grote rol. DST verzorgde voor Henri Willig’s kaasboerderij De Catharinahoeve het concept, ontwerp en de realisatie van een tentoonstelling over kaasmaken, boordevol beleving. Daarin stonden een hoge bezoekersdoorstroom en meertaligheid (tien talen!) centraal. Parallel daaraan ontwikkelde DST een self-guided tour voor Henri Willig’s kaasboerderij in Katwoude.
Wachttijdexpositie
Om bezoekers beter te helpen begrijpen wat kaas is, en hoe het gemaakt wordt, bouwden we de monumentale schuur De Haal om tot ‘wachttijdexpositie’. Daar kunnen bezoekers in hun eigen tempo alles over kaas ontdekken. In film, foto, tekst, expositie. Om vervolgens uit te komen bij het proeven van de kaas zelf, dat tot in de finesse uitgelegd wordt door kaasconnaisseurs, die bezoekers rondleiden in de smaakwereld van de Nederlandse kaas.
Selfguided tour
Om de verhalen van Henri Willig Kaas beter over de bühne te laten komen, ontwikkelden we ook een self-guided tour voor bezoekers van de kaasboerderij in Katwoude. Over grasland. Over koeien. En over kaas (uiteraard). Zodat bezoekers ontdekken hoe bijzonder de band van Henri Willig met zijn dieren en zijn kaas is. Hier werkte DST het concept uit, en verzorgden we ontwerp en realisatie in een recordtijd vóór de officiële opening.
Resultaat
Met De Haal verdubbelde Henri Willig Kaas de verblijftijd van toeristen in de kaasboerderij. Dat vertaalt zich naar hogere kaasverkoop en meer publiciteit voor het merk. Door laagdrempelige social-media-deelmomenten te creëren, bereikt Henri Willig Kaas ook online een groter publiek. Met de selfguided tour in Katwoude verlaagde Henri Willig Kaas de drempel om zelf te komen kijken hoe kaasmaken er aan toe gaat, en hoe het bedrijf zorgt voor de eigen Jersey-koeien.
1.200.000
bezoekers per jaar
Vragen over dit project?
Wij staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden.
Wil je meekijken met de experts in experience communicatie? Meld je aan voor onze nieuwsbrief. We bieden je nieuws, inspiratie en trends waar je wat aan hébt.