Auping kent een rijke bedrijfsgeschiedenis (sinds 1887!) en ontwikkelde een innovatief productieproces vol slimme oplossingen. Boeiende verhalen, die een eigen podium verdienen. Want, zoals Auping-CEO Aart Roos zegt: ‘Storytelling zorgt voor een emotionele verbinding met je merk’. Zulke verhalen laten zich het best vertellen op de plek waar ze zich dagelijks afspelen: in het hoofdkwartier van het bedrijf. DST heeft die verhalen tot leven gebracht in het nieuwe hoofdkantoor van Auping en in de tegenovergelegen fabriek.
Heritage-ruimte
In het kantoor ontwikkelden we een heritage-ruimte, waar bezoekers op een interactieve en laagdrempelige manier het rijke verleden van Auping ontdekken. Met historische meubels, reclames, foto’s van vroeger, verhalen over de opkomst van design en duurzaamheid. Zo ontdek je als bezoeker waar Auping vandaan komt en hoe het zich ontwikkeld heeft tot het high-tech bedrijf van nu. Auping heeft zijn productieproces fundamenteel vernieuwd. Kernwoorden: duurzaamheid en LEAN.
Innovatie zichtbaar maken
Auping heeft zijn productieproces fundamenteel vernieuwd. Kernwoorden: duurzaamheid en LEAN. Voor bezoekers moet dat zichtbaar, voelbaar en begrijpelijk worden gemaakt in de productiehal. Aart Roos: ‘Hier maak je pas echt de connectie met de veranderingen die wij als bedrijf hebben doorlopen.’ In de productiehal ontwikkelde DST een nieuwe ontvangstruimte voor bedrijfsrondleidingen, waar je leert hoe Auping zijn productieproces heeft ingericht en geïnnoveerd. Aan de hand van film, tastbare materialen, doorsnedes en thematische exhibits word je voorbereid op een rondgang door de productiehal. Voor die rondgang ontwikkelde DST ook een serie interactieve panelen waardoor je het proces beter begrijpt.
Resultaat
Met de heritageruimte heeft Auping een multi-inzetbare ruimte volop karakter. Werknemers kunnen er hun informele besprekingen houden, en gasten kunnen er wachten als ze te vroeg zijn voor hun afspraak. Voor beiden zijn er volop verhalen te ontdekken, die de band met het bedrijf vergroten, en als conversation starter dienen voor gesprekken. De Auping Flow in de productiehal is het vertrekpunt geworden voor rondleidingen op de fabrieksvloer. De rondleiding bij Auping is vooralsnog alleen voor groepen en op afspraak te volgen.
Meer weten? Lees verder in het artikel Interactief productieproces als brand experience.
Vragen over dit project?
Wij staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden.
Wil je meekijken met de experts in experience communicatie? Meld je aan voor onze nieuwsbrief. We bieden je nieuws, inspiratie en trends waar je wat aan hébt.