Gaan we het einde van de wereldwijde aids-epidemie ooit meemaken? En wat is daar voor nódig? In de Pop-Up Aids Expo zie je de indrukwekkende verhalen van mensen met hiv in Nederland en in de rest van de wereld. Verhalen die aanzetten tot nadenken, en je een spiegel voorhouden. DST verzorgde samen met partner Beewan voor het Aidsfonds het concept, ontwerp en de realisatie van deze reizende tentoonstelling.
Koninklijke aftrap
In de zomer van 2018 reisde deze expo door Nederland om de vooral jonge bezoekers (16-30 jaar) meer bewust te maken van hiv en aids. De aftrap was in Amsterdam. Daar openden koning Willem-Alexander en koningin Máxima de Pop-Up Aids Expo tijdens het benefiet Red Ribbon Concert in mei 2018, onder ruime belangstelling van de media.
Resultaat
De frisse eigentijdse no-nonsense aanpak kreeg hoge waardering van bezoekers uit heel Nederland. Ook genereerde de expo veel free publicity op sociale media dankzij de slimme deelbaarheid van de foto die bezoekers van zichzelf kunnen maken met een Magic Mirror. Hart van Nederland besteedde aandacht aan de Pop-up Aids Expo. En ook Nu.nl maakte een video van de opening door het Koninklijk paar. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
26.000
bezoekers door heel Nederland
Vragen over dit project?
Wij staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden.
Wil je meekijken met de experts in experience communicatie? Meld je aan voor onze nieuwsbrief. We bieden je nieuws, inspiratie en trends waar je wat aan hébt.