Toyota Material Handling (TMH) is ’s werelds grootste fabrikant en leverancier van heftrucks en systemen voor logistiek en intern transport. Toyota Material Handling Nederland benaderde DST om een nieuwe commerciële strategie te ontwikkelen, gericht op de deelname aan de vakbeurs Logistica 2015 in de Jaarbeurs. Vervolgens hielp DST bij de introductie van de strategie in workshops met medewerkers.
Kennisleiderschap als sturend verhaal
In een co-creatie proces ging DST met de sales- en communicatiemensen en de marketeers van TMH aan de slag met de strategie en storyline. Daarbij kwamen we uit op kennisleiderschap als sturend verhaal. Material Handling – met de kennis van Toyota. Met dat thema als richtsnoer ontwikkelde DST een contactstrategie, een beursconcept, een nieuwe corporate film en twee interactieve thema-exhibits. En een serie ondersteunende workshops voor monteurs, sales- en kantoorpersoneel.
Speelse gespreksaanleiding
Het beursconcept werd voor het eerst ingezet op de Logistica 2015. De strategie voor de stand was: beleef de kennis van Toyota. Waar voorheen de stand vol stond met heftrucks, was het nu een kennisplein met interactieve exhibits en een Toyota theater. De exhibits functioneerden als speelse gespreksaanleiding. Terwijl de bezoekers in het theater verdieping kregen – onder meer via de nieuwe film en via kennissessies over het Toyota Production System (TPS).
Resultaat
Voor Toyota Material Handling was de beursdeelname de kick-off van het uitdragen van de nieuwe strategie naar de buitenwereld. In combinatie met de workshops voor werknemers, droeg de beurs significant bij aan het omarmen van de nieuwe strategie door medewerkers. En aan de relaties met bestaande en nieuwe klanten.
Vragen over dit project?
Wij staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden.
Wil je meekijken met de experts in experience communicatie? Meld je aan voor onze nieuwsbrief. We bieden je nieuws, inspiratie en trends waar je wat aan hébt.