Het kan bijna niemand ontgaan zijn: VodafoneZiggo heeft zijn nieuwe hoofdkantoor geopend in Hoog Catharijne. Dé plek voor een onderneming die midden in de samenleving staat. Plezier en vooruitgang in elke verbinding – dat is de purpose van VodafoneZiggo. Een experience centre is de plek bij uitstek waar je zo’n purpose tot leven kunt brengen. Dat geldt voor stakeholders, partners, medewerkers én bezoekers. Daarom heeft VodafoneZiggo op de 1e verdieping van het kantoor het VodafoneZiggo Experience Centre gerealiseerd. Sandenburg en DST tekenden voor concept, ontwerp en content.
Ervaar de Gigabit Society
In het VodafoneZiggo Experience Centre ervaar je de impact van ons toekomstige technologische landschap, de Gigabit Society. Je ontdekt hoe dit effect heeft op de maatschappij, het zakendoen, je carrière, je werk en je leven. Ook maak je op een speelse manier kennis met het doel, de strategie en de waardes van VodafoneZiggo als aanjager van technologische vooruitgang.
Programma’s op maat
Voor diverse doelgroepen zijn er specifieke programma’s. Voor B-to-B klanten is er een sessie waarin ze ontdekken wat de Gigabit Future voor hen betekent. Eigen medewerkers worden op een interactieve manier meegenomen in de waarden van VodafoneZiggo onder de noemer Reboarding. Scholieren worden zich bewust van digitale technologie, digitale vaardigheden en toekomstige beroepen in het Digital Life programma. Co-creatie staat centraal in elk programma: VodafoneZiggo zendt weinig, ontvangt veel en zet vooral bezoekers op een speelse manier aan het werk.
Interactieve sessies
Laten we rondkijken in het centre. De Warmup is de ruimte waar vaak het eigenlijke programma start. Hier maak je kort kennis met VodafoneZiggo’s purpose, waarden en cultuur. Daarna is er het Connection Theatre. Een korte show waarin je de Gigabit Future belééft. In een multimediaal samenspel van film, projection mapping, maquette, lasertechniek en muziek. In twee Future Mapping ruimtes gaan bezoekers vervolgens zelf aan de slag, in interactieve sessies met snel wisselende spel- en werkvormen. Die vormen voor alle bezoekers de kern van hun programma. Ze worden uitgedaagd om zelf hun mening en toekomstvisie te vormen. Na afloop is er een gezamenlijke afsluiting in de Teamup Area. Die dient ook als auditorium en startruimte voor de ontvangst van grotere groepen.
Resultaat
Alle VodafoneZiggo medewerkers doorliepen het Reboarding programma kort na de opening van het nieuwe hoofdkantoor. Voor nieuwe medewerkers is een bezoek onderdeel van hun kennismakingsprogramma. Daarnaast ontvangt VodafoneZiggo op dagelijkse basis groepen zakelijke relaties die méér willen weten over hun toekomstmogelijkheden van het 5G-netwerk. Dat levert VodafoneZiggo duurzame klantrelaties op, vergroting van business uit bestaande relaties, en een hogere salesconversie van prospects tot klant.
1.400
medewerkers namen deel aan het reboarding programma in de eerste zes maanden
Vragen over dit project?
Wij staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden.
Wil je meekijken met de experts in experience communicatie? Meld je aan voor onze nieuwsbrief. We bieden je nieuws, inspiratie en trends waar je wat aan hébt.